Hlavní nabídka
Historie firmy AUTO-
Tento ve své době jeden z nejznámějších průkopníků moderního průmyslu hospodářských strojů, který z nepatrných začátků vybudoval továrnu, jejíž výrobky se těšily oprávněné pověsti nejen v republice, ale i daleko za hranicemi.
Tajemstvím jeho úspěchu bylo, že vyráběl stroje skutečně prvotřídní. S neuvěřitelnou trpělivostí studovával pracovní pochody při obdělávání půdy a snažil se proniknouti jednotlivé děje, aby pak podle nabitých zkušeností postavil stroje, které přirozeně na sto procent splňovaly požadavky na ně kladené. (výtah z článku Národních listů ze dne 29. června 1929) Mezi jeho nejznámější výrobky patří Deylova patentní automatická plečka na řepu, čekanku, obilí, hrách, mák, bob, kukuřici atd. Mezi další výrobky patřily: Deylův patentovaný vyorávač na brambory, dvouřádkový vyorávač na řepu, samočinný pohrabovač samočistné luční brány, lisy na slámu, krouhačka na řepu i brambory, šrotovníky, kotoučové řezačky, pařáky na píci, mačkadla brambor a různé doplňky k těmto výrobkům, např. závěsná zařízení, kola a součástky pro traktory.
Plečka Patent Deyl byla uznána nejlepší plečkou té doby, a nejlepším důkazem toho byly stále četnější zakázky a ustavičně stoupající odbyt na tyto stroje doma i v zahraničí. (např. Království české, Morava, Slezsko, Dolní Rakousy, Štýrsko, Uhry, Německo, Rusko, Dánsko, Švédsko, Halič, Sedmihrady, Bavorsko, Belgie, Itálie, Francie). Již v této době tento vynálezce a „šprýmař“ vydával 4x ročně svůj vlastní časopis, v němž upozorňoval své odběratele a zákazníky na novinky a ohlasy svých výrobků.
V roce 1949 je zřízena státní strojní opravna č. 395 pro kraj Praha
Zřizovací listinou ministerstva zemědělství z 29. prosince 1951 vzniká samostatný podnik s označením Ústřední opravna strojních a traktorových stanic ve Vinoři, národní podnik. V těchto letech se tu vyráběla přívěsná zařízení pro traktory, vyorávače, samochodné plečky
Po roce 1952 se Opravny zemědělských strojů n.p. specializovaly na generální opravy pásových traktorů DT 54, výrobu náhradních dílů k traktorům Š30, generální opravy traktorů Lanz – Buldog, Jonn Deere, Deutz. Doplňkový program tvořily promazávací lisy a dvoukolové vleky
V roce 1968 se rapidně snižoval počet objednávek a závod byl nucen převzít náhradní výrobu. Od června 1968 se začala po dohodě se závodem AVIA Čakovice provádět montáž podvozků a následně i montáž kabin PV3-
Od 1. 1. 1972 byl podnik zařazen pod generální ředitelství VHJ STS a OZS se sídlem ve Vinoři. Již v té době se pohyboval počet zaměstnanců okolo 400. Automobilová výroba nákladních vozů PV3-
V roce 1989 při příležitosti vyčlenění od VHJ byl podnik přejmenován na Zemědělské stroje. V této době patřila firma k největším výrobcům užitkových nástaveb ve střední a východní Evropě. Ročně firma produkovala cca 6000 ks užitkových nástaveb ročně
K 1. 1. 1994 pak vznikla transformací podniku Zemědělské stroje akciová společnost AUTOTECH Praha, která byla v zápětí v rámci druhé vlny kupónové privatizace zprivatizována
V první polovině 90. let se firma byla nucena obchodně odtrhnout od svého tradičního partnera a odběratele (Avia Praha a.s.), snížit počet zaměstnanců, zkvalitnit jejich obsazení a začít se orientovat na zahraniční dodavatele užitkových podvozků. To vše souviselo s razantním snížením počtu vyráběných nástaveb (cca 1000 ks ročně). Firmě se to na rozdíl od některých jiných tradičních výrobců, kteří již nyní neexistují, povedlo a úspěšně nastartovala expanzi nejen na dobytí svých pozic, ale úspěšně začíná pronikat na zahraniční trhy
K 1. 8. 1999 převzala veškeré obchodní a výrobní aktivity společnost AUTO-